Land Rover – o poveste britanică de succes!

Dacă nu ați știut până acum, povestea uneia din cele mai mari companii producătoare de automobile din lume Land Rover a început în anul 1948. Atunci apărea pe piață primul automobil marca Land Rover. 

În anul 1947 Marea Britanie încerca să depășească efectele nefaste și criza economică generate de după război. Este vorba despre o perioadă foarte dificilă din punct de vedere economic si social. Procesul de reconstrucție era în plină desfășurare deși materiile prime erau aproape complet epuizate. În aceste condiții autoritățile britanice acordau foarte greu aprobări pentru reluarea producției de automobile, una din condițiile obligatorii fiind exporturile care trebuiau realizate în mod obligatoriu în acea perioadă.

  1. Cei doi frați
  2. Culoarea verde
  3. Lansarea oficială
  4. Versiunea diesel
  5. Motorul V8
  6. Exportul in Statele Unite ale Americii

Cei doi frați

Firma Rover, care era condusă de către cei doi frați Maurice și Spencer Wilks, încă din perioada anilor 1930 au reușit să facă o descoperire formidabilă! Luând în considerare conjunctura, aceștia au observat că foarte multe persoane sunt interesate de achiziționarea de vehicule militare mari 4×4.

Spencer Wilks
Maurice Wilks

În felul acesta, în primăvara anului 1947, cei doi frați au valorificat această idee și au hotărât să înceapă construcția unui automobil utilitar cu transmisie integrală pe care l-au numit foarte simplu Land Rover.

Culoarea verde

Fabrica Rover era condusă la acea dată de către un  inginer, Olaf Poppe. Acesta a avut câteva idei geniale: șasiul noului automobil să fie construit ca un cadru direcțional cu fiecare piesă componentă sudată comun din patru bucăți de tablă. Acest lucru însemna evitarea costurilor mari și mai ales eliminarea necesității de a achiziționa piese componente scumpe. Deoarece aluminiul și vopseaua de culoare verde erau în stocuri foarte mari în depozitele fostelor fabrici de avioane din timpul războiului, acesta a hotărât ca noul automobil să fie realizat din aluminiu și să fie vopsit în culoarea verde deschis.

În felul acesta, la jumătatea anului 1947 apărea primul prototip de automobil Land Rover realizat pe un șasiu tip Jeep Willis. Motorul avea o capacitate de 1,6l (50CP), funcționa pe bază de benzină, cutia de viteză funcționa în 4 trepte, ambele împrumutate de la modelul Rover P3. Transmisie integrală, postul de conducere amplasat pe mijloc, caroserie deschisă.

Lansarea oficială

Lansarea oficială a versiunii de serie Land Rover a avut loc la data de 30 aprilie 1948 la Salonul Auto de la Amsterdam. A fost un eveniment plin de succes deoarece au fost înregistrate primele comenzi de câteva sute de automobile foarte repede. Prețul modelului simplu cu caroserie deschisă a fost de numai 490 lire sterline. Pentru persoanele care erau dispuse să plătească o sumă de bani în plus, exista posibilitatea de a achiziționa caroseria cu acoperiș textil sau metalic, modelele acestea fiind dotate și cu portiere.

Istoricii spun că până la sfârșitul anului 1948 au fost produse 1758 de autoturisme de acest tip, marea majoritate pentru export.

Tot istoricii menționează faptul că în anul 1950 producătorul aduce o modificare foarte importantă în construcția acestui tip de automobil păstrată până în anii 1980: amplasarea pe lângă maneta deja existentă a încă două noi manete suplimentare de cuplare. În același an, poziția farurilor este și ea modificată și acestea sunt amplasate în fața radiatoarelor.

Versiunea diesel

În anul 1954 producătorii decid înlocuirea motorului inițial cu un motor nou mai puternic, cu capacitatea de 2 l. În anul 1956 apare și un model nou de caroserie cu 5 uși și 10 locuri, Station Wagon. Versiunea Diesel nu întârzie să fie proiectată nici ea. Acest lucru a avut loc în anul 1958. Este vorba despre un motor cu o capacitate de 2l și 52 CP la 4000 rpm. 

Este interesant de știut faptul că producătorii nu au încetinit deloc ritmul schimbărilor și au reușit cu succes ca la începutul anului 1958 să lanseze o nouă generație de automobile numită Seria II. Această generație nouă de automobile cuprinde  modele mai performante și cu un design mult mai evoluat.

Unii specialiști au considerat că acestea au fost cele mai reușite modele fabricate, numărul mașinilor vândute din aceasta serie, până la finalul anilor 1970, ajungând la impresionanta cifra de 60.000 de bucăți.

Pentru că cererea de astfel de automobile era foarte mare, compania a decis la începutul anului 1960 realizarea unui nou model care oferea același confort atât pe șosea cât și pe teren – modelul Road Rover.

Motorul V8

Noul model a fost lansat cu succes în anul 1970 și a fost denumit Range Rover. Acesta era dotat cu un motor V8 de 3,5 l, (135 CP), caroserie din aluminiu, transmisie integrală, suspensii cu arcuri elicoidale, sistem de frânare servoasistat, cu discuri la ambele punți. Viteza maximă de rulare era de 155 km/h iar accelerația 0-100 km era atinsă în circa 15 secunde.

Rețineți faptul că în anul 1976 era fabricat modelul nr. 1.000.000! Un adevărat succes!

În anul 1979 compania nu renunță la dezvoltarea de modele noi și lansează o nouă serie de automobile de teren Land Rover, Seria III. Aceasta avea să fie înlocuită abia în anul 1984 de o altă serie mult mai modernă intitulată 90/110/127. Noua denumire a fost stabilită plecând de la lungimea ampatamentului exprimată în inch. Noul model era dotat cu un motor nou de tip Diesel, capacitate 2,5 l (68CP), suspensie cu arcuri elicoidale, sistem de frânare servoasistat. Tot în anul 1984 firma JRA Limites Australia care reprezenta o filială a grupului British Layland a început cu succes asamblarea modelului Land Rover 110.

În anul 1986 compania British Layland PLC devine Rover Group. Doi ani mai târziu această companie se privatizează și devine în felul acesta o importantă parte componentă a British Aerospace, numele acesteia simplificându-se – doar ROVER!

Exportul in Statele Unite ale Americii

Primul export oficial al modelului Range Rover în Statele Unite ale Americii a avut loc abia în anul 1987.

Pâna în anul 1994 compania britanică Land Rover produce modele din ce în ce mai interesante și mai performante, continuând tradiția celor care au înființat compania. La începutul anilor 1994, compania BMW reușește să achiziționeze cu succes grupul Rover din care făcea parte și firma Land Rover.

Ce modele de mașini electrice sunt așteptate în showroom-uri în anul 2021 …

Este o poveste de succes despre ambiție, pricepere, pasiune și tenacitate. Deși au existat și perioade dificile, compania britanică Land Rover a reușit să scrie într-un mod foarte frumos istorie adevărată în domeniul producției de mașini de teren profesioniste.

Dacă sunteți proprietarul unei mașini Land Rover mai mult ca sigur că vă bucurați din plin de confort maxim, performanțe tehnice deosebite, fiabilitate, stil și eleganță.

Vă dorim mult SUCCES și mașini cât mai sigure și frumoase!