ASTON MARTIN – Un nume de succes!

Aston Martin este un ambițios producător britanic de automobile sport, care reușește cu succes, de mai bine de 100 de ani, să îi surprindă într-un mod foarte plăcut pe toți cei care sunt pasionați de industria automobilismului.

Tradiția îndelungată își spune cuvântul!

Evolutia emblemei

Numele Aston Martin

Istoria acestei companii datează încă din anul 1914. Atunci, doi ingineri tineri, Lionel Martin și Robert Bamford au hotărât să creeze o mașină sport. Istoricii spun faptul că, numele “Aston Martin” a apărut în memoria evenimentului reprezentat, de câștigarea de către Lionel Martin, a Premiului I la competiția “Aston”, cu prima mașină sport realizată de acest producător.

Lionel Martin și Robert Bamford

Lionel Martin s-a născut în anul 1878 în orașul Saint-Eve. Apoi, în anul 1891 a urmat Colegiul Eton și 5 ani mai târziu a intrat la Universitatea Oxford. Anul absolvirii a fost 1902.

Primul model

După terminarea facultății, a decis să vândă mașini împreună cu un foarte bun coleg de facultate. Pentru că nu a vrut să plătească o amendă, a pierdut permisul de conducere. În felul acesta, devine ciclist și aici îl cunoaște pe Robert Bamford. Împreună, înființează o companie care avea drept obiect de activitate vânzarea de mașini. Primul model de mașină Aston Martin a fost realizat în colaborare cu Robert Bamford, încă din anul 1915. Robert Bamford s-a născut în anul 1883. Era pasionat la acea dată de ciclism. A fost absolvent al unei universități de inginerie.

1915

După lansarea primului model, în anul 1926 este lansat un alt model care era dotat cu un motor ce dezvolta o putere de doar 11.9 CP. În anul 1936 apare un nou model de automobil marca Aston Martin, cu un motor ceva mai puternic, SPEED.

Lionel Martin a murit la Londra în anul 1945 iar Robert Bamford a murit în anul 1943 la Brighton.

Primele mașini construite de această companie au fost exclusiv mașini de tip sport. Ele au fost concepute mai ales, pentru competițiile sportive de la acea vreme. Faptul că reprezentanții companiei au participat în mod constant la competiții sportive, a permis dobândirea de experiență suficient de mare pentru a crea automobile aproape perfecte.

Primului război

În perioada de început, compania a cunoscut o dezvoltare accelerată. După izbucnirea primului război mondial, însă, aceasta a încetat procesul de producție. Producția a fost apoi reluată la sfârșitul războiului. Situația grea financiara prin care a trecut compania, datorată războiului, precum și decesul unui foarte important și bogat investitor pe nume Louis Zborovski, a condus la un faliment inevitabil.

Inventatorul Renwick a achiziționat compania după declararea falimentului acesteia, ulterior. Împreună cu un foarte bun prieten al său, a dezvoltat atunci un model de unitate de putere cu un arbore cu came în partea de sus. 

Aceasta invenție a fost suficient de importantă pentru a lansa modele de automobile performante chiar în acele vremuri.

Cel de-al doilea război mondial, însă, urma să împingă din nou compania într-o situație financiară la fel de complicată. De data aceasta, compania a fost cumpărată de către bogatul antreprenor David Brown.

Modelul DBR3

Toate modelele realizate atunci au fost asamblate și fabricate în mod manual. David Brown nu s-a oprit aici. A decid să achiziționeze o altă companie, care se numea Lagonda. Cu această ocazie, modelele de mașini fabricate la acea dată au suferit foarte multe îmbunătățiri. Modelul DBR3 urma să ocupe chiar locul I la raliul de la Le Mans.

În anii 1947 si 1950, Lagonda DB1 și DB2 aveau deja motoare de capacitate 2,6 litri. A urmat apoi lansarea modelului Aston Martin DBR4, care avea o caroserie coupé și un motor de 240 P, iar viteza dezvoltată era, la acea dată, de 257 km/h. Un record demn de ținut minte!

Modelul DB 4GT a fost lansat în anul 1960 într-o ediție limitată, de doar 19 exemplare.  Mașina DB5 a fost produsă în anul 1963 și a fost foarte populară și datorită filmului “Goldfinger” în care a apărut. A urmat modelul DB6 și apoi DBS Vantage.

În anul 1972 producătorul britanic de automobile Aston Martin devine proprietatea companiei deținută de omul de afaceri William Willson. 

Motor în 8 cilindri

În anul 1976 producătorii britanici finalizează cu succes modelul de lux Lagonda. Acesta era dotat cu un motor în 8 cilindri iar design-ul era cu totul special. Nu a fost nevoie de foarte mult timp pentru a fi îndrăgit de aproape toată lumea. 

Tim Hearly și Victor Gauntlett au cumpărat compania în anul 1981. Acțiunile deținute de cei doi, au fost împărțite în mod egal, respectiv, 50%-50%. După numai 10 ani, gigantul Ford preia compania Aston Martin, pentru ca în anul 2007 să vândă acțiunile către două societăți din Kuwait, Investment Dar și Adeem Investment Co, precum și pasionatului colecționar John Sinders. 10% din acțiunile companiei, au rămas totuși în posesia companiei Ford.

Una dintre cele mai bune mașini

La începutul anilor 1990 compania Aston Martin lansează, din nou, un model din gama DB, respectiv DB7 care a ocupat cu succes primul loc la acea vreme. A fost intitulată una dintre cele mai bune mașini din întreaga istorie a companiei. La sfârșitul anului 1999 este lansat modelul Vantage DB7 caracterizat și el printr-un design cu totul aparte.

Anul 2012 aduce, din nou, o schimbare radicală pentru această companie istorică. Aceasta a fost preluată de către un fond de investiții din Italia, Ulrich Bez. Conducerea a fost realizată de către Andy Palmer, fost CEO la Nissan. Mercedes-Benz începe furnizarea către Aston Martin de motoare chiar în anul 2013, data la care achiziționează și 5% din acțiunile renumitei companii.

Reprezentanța din România

Un lucru foarte îmbucurător este faptul că, în momentul de față, există o reprezentanță Aston Martin chiar și la noi în țară. Orice persoană pasionată de automobile marca Aston Martin poate vizita reprezentanța din România. Este situată în localitatea Otopeni, pe Calea Bucureștilor nr.91.

Persoanele care au achiziționat deja un automobil marca Aston Martin se pot bucura și de serviciile profesioniste ale unui service foarte modern, deschis tot în România. Este o dovadă a faptului că reușim să ne apropiem, din ce în ce mai mult, de țările foarte dezvoltate ale lumii. Faptul că astăzi există români care au suficientă putere financiară să achiziționeze mașini moderne și foarte performante, nu poate decât să ne bucure în mod sincer.

Este un semn de normalizare și evoluție către o viață mai bună. Acest lucru înseamnă civilizație, colaborări multiple internaționale, experiență și o foarte bună imagine pentru țara noastră în întreaga lume. Felicitări producătorilor pentru reușitele realizate de-a lungul timpului!! Mult succes și un viitor cât mai profitabil! 

Sursa foto netcarshow.com