Prețul auto corect poate fi stabilit printr-o procedură diferită de la un vânzător la altul. Noi prezentăm modalitatea noastră de a gândi prețul auto corect prin intermediul anumitor factori ce țin de caracteristicile mașinii și a unor tool-uri care pot accelera această procedură.
Prețul auto corect este determinat in funcție de avantajele și dezavantajele reale ale mașinii tale și nu ar trebui să fie confundat cu prețul mediu. Acesta din urmă este gândit în urma analizării prețurilor modelelor asemănătoare pe site-urile de anunțuri auto în funcție de anumite criterii și poate ajuta la stabilirea unui preț auto corect.
- Factorii care determină fixarea unui preț auto corect
- Cum stabilești prețul auto corect?
- La cine poți apela pentru a afla prețul corect al autoturismului?
- Argumentarea prețului pe care tu îl consideri corect
- Aspecte de reținut
Factorii care determină fixarea unui preț auto corect
Prețul corect al unui autoturism poate fi determinat în funcție de anumiți factori. Pentru a afla valoarea mașinii pe care tu dorești să o vinzi, ar trebui să ții cont de:
- anul de fabricație;
- kilometraj;
- elementele specifice interiorului mașinii (d.p.v. funcțional și estetic);
- elementele specifice exteriorului mașinii (d.p.v. funcțional și estetic);
- istoricul mașinii;
- prețul mediu existent pe piață în cazul modelelor asemenea modelului tău (calculat în urma filtrării modelelor în funcție de anul de fabricație, kilometraj sau alți factori considerați importanți).
Pentru a-ți valida analiza, ai putea solicita serviciile unei firme specializate în astfel de evaluări de preț.
Verificările auto necesare realizate inainte de vânzarea autoturismului tău reprezintă un pas important al pregătirii pentru vânzarea propriu-zisă a mașinii și nu ar trebui să fie neglijată. Chiar dacă vei apela la o firmă pentru a te ajuta, ar fi bine să faci personal o trecere în revistă a aspectele avantajoase și a neregulilor pentru a fi pregătit în cazul eventualelor negocieri.
Nu doar factorii enumerați pot influența prețul unui autoturism. În cazul celor interesați de a achiziționa autoturismul tău, factori precum opinia lor personală legată de țara de proveniență, de tipul de combustibil folosit pentru mașină sau de renumele brand-ului în industria auto pot conta și determina propunerea unui preț diferit.
Cum stabilești prețul auto corect?
Prețul auto corect este bazat pe o analiză a mașinii tale, precum și pe o analiză a ofertei deja existentă pe piață.
Pentru a te apropia de valoarea de vânzare reală a autoturismului tău, îți va fi mai ușor dacă vei încerca să fii obiectiv și sincer în legătură cu funcționalitatea sau partea estetică a mașinii tale.
Atunci când realizezi personal o verificare a interiorului și exteriorului mașinii, caută să ai în vedere atât partea practică, cât și partea estetică.
Din punct de vedere practic, încearcă să verifici în primul rând dacă componentele care au legătură directă cu experiența de condus au o structură intactă, răspund comenzilor și sunt ușor de manevrat/folosit (volan, schimbător de viteze, pedale, frâna de mână, butoane bord, manete, etc.). De asemenea, nivelul de confort al scaunelor poate fi un factor de care să ții cont.
Din punct de vedere estetic, zgârieturile sau deteriorările mai evidente vor fi baza verificării tale. Zgârieturile sau urmele de uzură minore apar oricum în timp și nu ar trebui să fii extrem de circumspect in legătură cu acestea.
După ce ai adunat suficient de multe informații privind aceste aspecte, ar fi bine dacă ai completa verificările tale cu inspecția realizată de un service auto. O firmă specializată în verificările tehnice auto iți poate furniza mai multe informații legate de sisteme, de instalații, dar și de alte aspecte tehnice ale mașinii.
Gândește prețuln auto corect în baza aspectelor pozitive, dar și a neregulilor mașinii tale. Apoi compară prețul tău cu prețurile existente pe piață ale mașinilor asemenea. Analizează conținutul câtorva oferte pentru a vedea care sunt diferențele dintre propunerea ta de vânzare și propunerile competiției. Este important să înțelegi piața și cum te situezi în raport cu celelalte oferte, mai ales dacă vrei să propui un preț de vânzare mai ridicat.
Dacă vrei să propui un preț mai mare decât cel mediu, caută elemente diferențiatoare (ex: sistem audio performant, senzori parcare, tapițerie cu format vizual atractiv etc.) pe care să le semnalezi în anunț și care să constituie argumente viabile pentru negocieri.
La cine poți apela pentru a afla prețul corect al autoturismului?
Dacă vrei să afli prețul auto corect, poți incerca un instrument online dezvoltat special în acest sens. Prin introducerea unor date de bază ale autoturismului tău (marca, modelul, anul de fabricație, kilometrajul, etc.), poți afla care este valoarea reală a mașinii.
În cazul in care nu vrei să folosești un astfel de tool, poți folosi site-urile unde sunt puse anunțuri de vânzare auto. Majoritatea permit filtrarea modelelor în funcție de factori importanți precum: prețul, anul de fabricație, kilometrajul, cutia de viteze, tipul de caroserie, dar și alți factori. În acest mod, ai la dispoziție datele necesare pentru calcularea unui preț mediu. Chiar dacă afli prețul mediu, acest lucru nu înseamnă că acesta va fi și prețul corect pentru autoturismul tău.
O inspecție făcută de profesioniștii unui service auto te poate ajuta foarte mult pentru stabilirea prețului corect. Apelează la ei pentru diagnoză auto sau pentru o verificare mai amplă (include și o verificare pe rampă). În baza neregulilor găsite de ei, poți regândi prețul final. Desigur, dacă dorești să fie efectuate îmbunătățiri, te-ai putea gândi la un preț final adaptat acestora.
Argumentarea prețului pe care tu îl consideri corect
Indiferent că vinzi sub prețul mediu sau că propui un preț mai ridicat decât cel mediu, este important să oferi justificări celor care doresc să achiziționeze autoturismul. Tot justificări sunt și informațiile de bază pe care tu le oferi atunci când are loc prezentarea propriu-zisă a mașinii tale.
Atunci când există obiecții legate de preț, oferă argumente viabile în baza verificărilor realizate de tine sau de specialiști (în funcție de caz). În cazul în care ai analizat conținutul altor oferte care propun la vânzare un model de mașină ca al tău, încearcă să prezinți informațiile care diferențiază oferta ta față de cele existente deja pe piață. Factorii de diferențiere ar putea fi: kilometrajul real, starea intactă și funcțională a componentelor ce țin de condus, sistemul audio performant, nivelul de confort la scaunelor și banchetei.
Un test drive ar putea fi soluția potrivită pentru verificarea majorității aspectelor și justificarea prețului propus de tine. De asemenea, poți oferi posibilitatea verificării autoturismului tău la un service auto ales de cumpărător pentru a arăta că nu există nereguli mascate.
Aspecte de reținut
Ln final, punctăm câteva aspecte mai importante legate de conținutul prezentat.
1) Prețul auto corect nu este același lucru cu prețul mediu. Prețul corect este adaptat dotărilor reale ale mașinii tale, pe când prețul mediu este o medie a prețurilor unei anumite categorii de mașinii în funcție de anumite criterii (kilometraj, an fabricație, tip combustibil etc.).
2) Instrumentele și anunțurile auto de vânzare online reprezintă modalități bune de a vizualiza prețurile actuale propuse de vânzătorii de mașini.
3) Zgârieturile sau alte deteriorări minore nu ar trebui să scadă cu mult prețul mașinii pentru că ele apar inevitabil in timp, mai ales dacă nu sunt abundente.
4) Analizează conținutul câtorva oferte similare pentru a descoperi care sunt elementele lacunare și implicit, elementele prin intermediul cărora te poți remarca pe piață.
5) Oferă justificări reale, argumentează folosindu-te de informațiile obținute în urma analizei realizată de tine personal sau de specialiști (dacă a fost realizată o inspecție la un service).