Toate marile companii producătorare de mașini au ajuns în top datorită fondatorilor săi vizionari. Acesta este și cazul companiei Ford, creată de către americanul Henry Ford. Iată cum pasiunea acestuia pentru mecanică a ajuns să facă istorie!
- Drumul spre succes al lui Henry Ford
- Ideea care a inovat industria auto
- Producția de mașini la nivel industrial
- Compania Ford în perioada modernă
- Planul de salvare
Drumul spre succes al lui Henry Ford
Henry Ford s-a născut în statul Michigan pe data de 30 iulie 1863. A fost primul din cei 6 copii pe care William și Mary Ford urmau să îi aibă. Pasiunea pentru mecanică a apărut foarte repede. Încă de la vârsta de 12 ani, acesta era interesat de foarte multe lucruri din domeniu. La vârsta de 15 ani, viitorul mare industriaș american a reușit să construiască primul motor cu aburi; acest lucru avea loc în anul 1878. Un an mai târziu, și-a început ucenicia la Detroit.
După terminarea uceniciei, Henry s-a întors la Dearborn. A urmat apoi o perioadă în care a avut mai multe locuri de muncă, pentru o perioadă scurtă de timp. În anul 1888, s-a căsătorit cu Clara Bryant. În anul 1891, a lucrat ca inginer la Edison Illuminating Company, în Detroit, unde a avut o carieră frumoasă, ajungând să fie promovat inginer-șef.
Timpul suplimentar și fondurile suplimentare pentru a se ocupa de experimentele sale au însemnat mult pentru viitorul mare industriaș al lumii. Principala sa preocupare a fost funcționarea motoarelor cu ardere internă.
În anul 1908, a reușit să fabrice un automobil la un preț foarte bun. Este vorba despre modelul T. A fost un succes bine meritat, un automobil ușor de utilizat, care putea merge și pe drumuri accidentate.
În anul 1919, Henry Ford și fiul său, Edsel, au reușit să achiziționeze tot stocul de acțiuni al propriei companii. La acea dată, valoarea acestora se ridica la uriașa sumă de 105.568.858 dolari. Edsel a condus compania până în anul 1943, data la care a și murit. Președinția companiei s-a reîntors, în felul acesta, la tatăl său.
Henry s-a retras din această funcție în anul 1945, când nepotul său a preluat funcția de Președinte. Un an mai târziu, a primit prima medalie de aur pentru contribuția la bunăstarea omenirii din partea Institutului American al Petrolului. Celebrul creator de mașini din America a încetat din viață pe data de 7 aprilie 1947, la vârsta de 83 de ani.
Ideea care a inovat industria auto
Una din cele mai interesante idei pe care marele industriaș le-a avut a fost aceea de a construi un număr uriaș de mașini care să aibă cel mai mic cost posibil. În acea perioadă, mașinile erau exclusiv pentru cei bogați. Ideea și dorința lui a fost de a crea o mașină pentru oamenii simpli. Și a reușit!
Iar acesta nu a fost cel mai interesant lucru pe care l-a realizat. Producția de mașini de atunci implica forță de muncă numeroasă, care trebuia să fie și calificată. Acest lucru genera, bineînțeles, costuri mari de producție. Din cauza acestui lucru, Henry Ford și inginerii săi, au inventat mașini pentru a produce cantități mari de piese necesare pentru asamblarea vehiculelor. La acestea trebuie să mai adăugați inclusiv metode rapide de asamblare a pieselor.
Producția de mașini la nivel industrial
Pas cu pas, procesul de producție s-a dezvoltat continuu. A apărut într-un final și linia mobilă de asamblare finală. Șasiul se deplasa atunci de-a lungul liniei, până când mașina completă ieșea de pe linia de producție pe propriile roți.
Astfel, a apărut producția în masă în întreaga lume. După foarte mulți ani de muncă și perseverență, Henry Ford a reușit să crească producția de mașini T la un nivel record pentru acea dată: o mașină fabricată la fiecare 10 secunde. Prețurile s-au diminuat în felul acesta, salariile s-au dublat și compania era profitabilă.
Se produceau două milioane de vehicule în fiecare an, iar prețul pentru un singur produs a fost de doar 260 dolari. Un rezultat demn de Cartea Recordurilor!
În felul acesta, ceea ce era iminent urma să apară: o revoluție socială, mult așteptată de oamenii obișnuiți!
Compania Ford în perioada modernă
Perioada 1950-1960 a fost caracterizată printr-o oarecare diversificare activității uzinelor Ford. După anul 1989, uzinele Ford au realizat câteva achiziții foarte importante. Între 1989 și 1990 a fost achiziționată compania Jaguar, în anul 1993 a fost achiziționată compania Aston Martin, în 1994 a urmat compania Hertz Corporation, divizia auto Volvo a urmat în anul 1999 și marca Land Rover în anul 2000. La toate acestea putem adăuga și un important procent din acțiunile Mazda Motor Corporation.
Achizițiile au fost apoi vândute, astfel: în anul 2005 a fost vândută compania Hertz, în anul 2007 compania Aston Martin. Au urmat compania Jaguar și Land Rover în anii 2008, la care mai putem adaugă și acțiunile Mazda în anul 2008.
Planul de salvare
La sfârșitul anului 2008, președintele SUA George W. Bush a aprobat un plan de salvare financiară pentru 3 mari producători de automobile: Chrysler LLC, Ford și General Motors Corporation. Acest plan a însemnat o infuzie masivă de capital în valoare de 13,4 miliarde de dolari sub formă de împrumuturi guvernamentale.
Este un lucru care certifică faptul că, oricât de mari ar fi anumite companii, ele nu sunt ferite de perioadele de criză economică. Oricum, acestea vin și trec și sunt influențate și de către ceea ce se întâmplă în societate. Merită apreciată ideea de a construi mașini pentru oamenii de rând, ambiția de a pune în aplicare un vis, talentul cu care unii oameni au fost înzestrați și priceperea de care au dat dovadă, în dezvoltarea unor industrii uriașe producătoare.
Henry Ford a construit cu pricepere o companie care a rezistat mult timp și care a oferit lumii întregi produse revoluționare! Important este ca în viitor acest lucru să realizeze lucruri la fel de mărețe și importante pentru societate și să reziste mult timp în viitor. Tradiția își spune cuvântul în orice lucru.
Istoria companiei se alătură cu succes istoriilor frumoase scrise de alți oameni la fel de importanți: Land Rover, Rolls Royce, Ferrari, Fiat, Renault, Mitsubishi, Aston Martin, Bugatti etc., toți niște coloși ai industriei de automobile! Nu trebuie să ne mire faptul că unele mașini de marcă se vând astăzi cu peste 45 milioane de dolari. Sunt modele la fel de frumoase și provocatoare cum au fost în urmă cu 100 de ani!