JAGUAR – O companie de excepție!

Jaguar are o istorie foarte interesantă, care a început acum exact un secol. Producătoare de atașe de motociclete, limuzine de lux, mașini de curse și chiar și de avioane, compania rămâne un reper al industriei constructoare de mașini.

Începuturile companiei

Puțină lume cunoaște faptul că această companie a fost înființată de către William Lyons și William Walmsley încă din anul 1922. Pentru început, compania a produs la acea dată atașe de motociclete și nu automobile, după cum susțin istoricii. Apoi, în anul 1926, firma a început să producă și multe tipuri de caroserii auto pentru mașinile marca Austin. În anul 1927, compania a primit o comandă foarte mare. Profitul încasat urma să îi ajute pe proprietari să extindă producția. 

Limuzina Swallow Sidecar (SS)

Primul automobil fabricat de celebra companie britanică a fost limuzina SS, care avea un motor de 2,5 litri. În anul 1931, la Salonul auto de la Londra au fost prezentate simultan două modele simultan, SS2 și SS1. În anul 1935, Jaguar a lansat modelul sub denumirea de Swallow Sidecar.

Limuzina SS, care era foarte elegantă pentru acele timpuri și cu forma alungită, a fost considerată una dintre cele mai frumoase și mai speciale mașini din perioada postbelică.

Jaguar în perioada postbelică

Din cauza evenimentelor petrecute în timpul războiului, numele SS ales inițial nu mai putea reprezenta această companie Acesta a fost principalul motiv pentru care, începând cu anul 1945, noul nume devine Jaguar!

Marea majoritate a companiilor auto a fost nevoită să își schimbe profilul pentru a supraviețui vremurilor dificile. Transportul civil nu era la căutare în acea perioadă, așadar companiile, inclusiv Jaguar, au început producția de motoare pentru avioane. 

În anul 1948, primele modele ale brandului redenumit Jaguar urmau să apară din nou pe piață. Este vorba despre modelul Jaguar Mk V. După acest model a urmat și modelul XK 120. La acea dată, mașina accelera până la 193 km/h. A fost considerată cea mai rapidă mașină de transport pasageri din acea perioadă!

Modelul XK 140

A apărut în anul 1954. Motorul pentru acest model a fost instalat sub capotă. Dezvolta o putere de 192 CP, viteza maximă atinsă fiind atunci de 225 km/oră.

Trei ani mai târziu, compania lansează deja următoarea generație a liniei XK. Modelul 150 avea o capacitate de 3,5 litri și dezvolta o putere de 253 CP.

în anul 1960, compania a cumpărat divizia Daimler MC (nu Daimler-Benz). Compania a înregistrat probleme financiare neprevăzute, care au determinat în anul 1966 fuziunea cu marca națională British Motors.  În ciuda acestei fuziuni nedorite, compania a reușit totuși să câștige foarte mult simpatia clienților săi din întreaga lume.

În anul 1972 este lansat modelul XJ 12. Este vorba despre un motor cu 12 cilindri care dezvolta o putere de 311 CP. Modelul jaguar XJ12 a fost, potrivit specialiștilor, cea mai bună mașină din categoria sa, până în anul 1981.

Modelele sport de mașini Jaguar

Anul 1988 reprezintă un an important pentru Jaguar. În această perioadă, în interiorul companiei a apărut o nouă divizie nouă de mașini sport Jaguar. A fost realizat, în felul acesta, modelul XJ 220. A fost considerată cea mai rapidă mașină, singurul concurent fiind modelul McLaren F1.

În anul 1996 a început producția modelului XK8. Este dotată cu o suspensie controlată electronic.

În perioada 1998-2000 au apărut modelele distinctive din seria Type S,F si X.

Marca a fost cumpărată de către producătorul auto indian Tata în 2008. Anul următor, compania a început producția unui model de sedan inedit XJ. Acesta a fost realizat în mod complet numai din aluminiu.

Despre producătorul indian de automobile TATA

TATA Motors este o companie producătoare de automobile din India. Aceasta deținea în anul 2008 aproximativ 60% din piața de camioane și autobuze din India. Este interesant de știut faptul că India reprezintă a cincea piață de acest gen ca mărime din întreaga lume.

Pentru a realiza importanța acestei companii din punct de vedere economic, rețineți faptul că Tata Motors a înregistrat în perioada 2005-2006 venituri de circa 5,5 milioane de dolari.

Cele mai importante achiziții ale companiei au fost reprezentate de cumpărarea diviziei de vehicule comerciale a grupului Daewoo din Coreea de Sud. Pentru această achiziție, compania indiană a plătit 102 milioane de dolari. În anul 2005, compania a fuzionat cu grupul Fiat pentru a produce atât automobile marca Fiat, cât și automobile Tata. Tot din anul 2005, compania Tata Motors mai deținea 21% din acțiunile unei mari companii spaniole care produce autobuze, Hispano Carrocera.

Apoi, în anul 2008, a urmat o foarte importanță achiziție pentru care compania a plătit aproximativ 2,3 milioane de dolari: achiziția mărcilor Jaguar și Land Rover. În anul 2011, Tata Motors avea peste 23.000 de angajați.

Perspectivele industriei auto

Este foarte adevărat că industria auto s-a confruntat în ultimii 20 de ani cu fuziuni foarte interesante. Important este că noile companii care au realizat achiziții de mărci istorice să reușească să scrie o istorie modernă cel puțin la fel de frumoasă ca aceea scrisă de către țările fondatoare ale acestora!

Este foarte interesantă și frumoasa istoria fiecărui producător de automobile celebru! Din fiecare poveste putem reține lucruri utile și frumoase despre performanță, tenacitate, ambiție, dificultăți! Ne impresionează și astăzi mai ales modelele cele mai reușite de mașini, ca să nu mai vorbim despre performanțele lor tehnice, deosebite pentru acele timpuri.

SUCCES celor care au preluat industriile pline de istorie din domeniul auto! Le dorim cât mai multe reușite și ….. cât mai multe modele de mașini noi, de o excelentă calitate! 

Sursa foto: netcarshow.com