Chiar dacă industria auto din România nu reprezintă una dintre cele mai importante industrii din țara noastră, nu putem trece cu vederea o performanță foarte frumoasă din acest domeniu! În anul 2010 a fost lansat, de către uzina de la Mioveni din România, cel mai ieftin SUV din lume. Este vorba despre modelul DACIA DUSTER 1,5 DCI, care a luat prin surprindere mulți pasionați de automobile.
- Dacia Duster – specificații tehnice
- Design-ul SUV-ului românesc
- Istoria mărcii DACIA
- Extinderea companiei
Dacia Duster – specificații tehnice
Din punct de vedere tehnic, modelul Duster a atins o dublă performanță. În primul rând, motorul de 1,5 DCI cu o putere de 110 CP a reprezentat cea mai puternică motorizare care a existat pe un model de mașină DACIA. Unitatea Diesel de 1461 cmc, dezvoltă 110 CP la 4000 de rpm. Cuplul maxim a fost de 240 Nm, realizabil de la 1750 rpm. Este un motor surprinzător pentru o mașină care cântărește mai puțin de 1300 kg, spun specialiștii din acest domeniu. Unitatea Diesel s-a remarcat prin sistemul common rail cu multi-injecție. A respectat cu succes normele de poluare Euro 5, de asemenea, încă din anul 2010.
În al doilea rând, DACIA DUSTER 4×4 a beneficiat de o transmisie cu 6 rapoarte. În ceea ce privește consumul de combustibil, modelul 4×4 Duster 1,5 DCI consumă aproximativ 10 litri la 100 km, în timp ce la modulul 4×2 consumul se reduce la numai 8,5 litri la 100 km. Este un consum bun, dacă luăm în calcul mărimea mașinii.
Design-ul SUV-ului românesc
Modelul a avut un succes absolut atât în România, cât și în străinătate! Design-ul mașinii Duster este cel mai reușit de până acum, spun specialiștii din acest domeniu. El poate fi considerat chiar o realizare deosebită față de cei mai importanți rivali existenți pe piață. Dacia Duster este o mașină cu o alură agresivă, care are și un stil impunător pe șosea. Pragurile laterale masive au fost extrem de apreciate de pasionații mașinilor de teren. Stopurile de lumini și forma haionului au creat un contur interesant pentru acest model.
Pentru un model de mașină tip SUV low-cost, interiorul arată foarte bine și este și frumos finisat. În ceea ce privește versiunea Laureate, aceasta are scaunele și volanul îmbrăcate în piele. Putem spune că este o altă premieră interesantă pentru industria auto din România, realizată încă din anul 2010. Ne așteptăm ca surprizele să continue în felul acesta și în viitorul apropiat.
Desigur, este loc pentru îmbunătățiri din multe puncte de vedere. Probabil că și prețul va arăta cu totul altfel sau poate că nu vor exista diferențe prea mari. Pentru versiunea Laureate, prețul a fost de 16.000 de EURO, cu toate taxele incluse. Acest preț a reușit practic să spulbere orice concurent, dacă este să discutăm despre nivelul echipărilor pe care le deține.
Așadar, cel mai ieftin SUV din lume a făcut senzație atunci – și pe bună dreptate!
Atinge viteza maximă de 170 km/h, sprintul până la 100 km/h în doar 12.5 secunde. Unii pot spune că nu putem discuta de performanță, încă. Însă, sunt multe alte lucruri importante pe care mașina aceasta le prezintă! Garda la sol este de 210 mm, unghiul de atac este de 30 grade, iar unghiul de trecere este de 23 de grade. Modelul care are tracțiune integrală dispune de o suspensie de tip multi-link pentru puntea din spate. Versiunea 4×4 nu are sub nici un fel de formă probleme la viraje.
Deci, în premieră absolută pentru industria auto din România, uzinele Dacia de la Mioveni produc din anul 2010 un model frumos de mașină capabilă să se descurce de minune pe terenurile accidentate. Este un vehicul stabil, plăcut și puternic.
Istoria mărcii DACIA
Pentru tineri, mai ales, prezentăm aici câteva lucruri importante în ceea ce privește istoria mărcii DACIA în România. Ceilalți, mai mult ca sigur că își aduc aminte momentul și cele mai importante mașini tip DACIA apărute înainte de 1989!
Marca românească de automobile DACIA a apărut în anul 1966. În perioada 1970-1980, uzinele Dacia din România au reușit să dezvolte cu succes o întreagă gamă de modele de autoturisme pentru persoane, precum și autoutilitare. Este vorba despre autoturisme derivate din gama Renault 12.
În anul 1995, a fost realizată lansarea primului autoturism conceput 100% de ingineri români. A fost vorba despre modelul de autoturism Dacia Nova. În anul 1998 uzinele Dacia au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, fabricat chiar în România. Atunci, pe porțile uzinei a ieșit autoturismul cu numărul 2.000.000. În același an, uzina de la Mioveni a obținut Certificatul de Atestare a Implementării Sistemului Calității ISO 9001.
În anul 1999, Dacia devine o marcă a Grupului Renault. Celebra companie franceză producătoare de automobile preia compania românească și o modernizează radical. Începând cu acest moment, aici au fost produse automobile marca Dacia de o calitate mult superioară modelelor anterioare. Deoarece România nu se poate lăuda cu o infrastructură de nivel occidental de drumuri și autostrăzi, se construiesc modele de automobile extrem de rezistente la noi în țară.
Dezvoltarea noii uzine continuă și în anul 2004. Acesta reușește cu succes lansarea sedanului de familie Logan, o mașină foarte apreciată de români, în primul rând, dar și de familiile din străinătate interesate de mașini economice. Recordurile de fabricație au fost doborâte cu succes de la un an la altul. Apar modele noi, foarte interesante precum Logan MCV lansat în anul 2006, Logan Van lansat în anul 2007, Logan Pick-Up și Sandero în anul 2008 și celebra Dacia Duster (cel mai ieftin SUV din lume!) lansat în anul 2010.
Extinderea companiei
Anul 2011 reprezintă un an important din istoria companiei. Într-un singur an au reușit să atragă 340.000 de noi clienți, uzinele Dacia. Un an mai târziu s-a deschis o nouă fabrică în localitatea Tanger din Maroc. În Maroc, uzinele Dacia mai dețin o fabrică de mașini la Somarca. Deschiderea fabricii din Tanger a fost realizată pentru extinderea gamei de mașini marca Dacia cu modelele Lodgy, Dokker și Dokker Van.
Deși nu fac parte din categoria mașinilor celebre fabricate în Europa, automobilele Dacia sunt preferate de români în zilele noastre, dar și de persoanele din străinătate. Este vorba despre dorința acestora de a susține industria autohtonă de automobile, dar și de prețurile mult mai mici pe care trebuie să le plătească pentru a conduce o mașină nouă. Pe lista avantajelor se află și costurile de întreținere care sunt mult mai mici, precum și costurile pentru piesele de schimb și reparații.
Sursa foto: netcarshow.com & wikimedia.org