BUGATTI- MAȘINI DE LUX!

Compania Bugatti a fost fondată în anul 1909 în localitatea Molsheim din Alsacia, de către inginerul și artistul Ettore Bugatti. Talentul de a realiza lucruri artistice a fost moștenit chiar de la tatăl său, Carlo Bugatti, care a fost un foarte priceput designer de mobilă și bijuterii. 

Henry Ford – O poveste incredibilă!(Deschide intr-un tab nou)

bugatti

Începuturile companiei

Ettore Bugatti s-a născut în Italia și la începutul secolului XX a construit….. biciclete. Apoi, a proiectat mașini pentru mai multe companii europene de automobile. Mai târziu a decis să-și înființeze propria companie producătoare de mașini, care avea să îi poarte numele mai mult de 100 de ani. Înainte de înființarea firmei, talentatul inginer italian a  creat prima mașină Bugatti 10, cu care a și participat la o cursă, câștigând-o. Pilotul Jean-Pierre Wimille a câștigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans de două ori, în anul 1937 și 1939.

Structura și părțile componente ale unei mașini(Deschide intr-un tab nou)

Producția de serie a mașinilor marca Bugatti a început o dată cu realizarea modelului Bugatti 13. Acest model a fost produs în anul 1910 la sediul companiei din localitatea Molsheim, în Franța. Mașina avea un motor cu patru cilindri de 1,3 litri, dezvolta o putere de 20 CP și atingea o viteză maximă de 60 km/h. Ettore Bugatti avea atunci doar 20 de ani. I se spunea “Le Patron”. Datorită talentului său, specialiștii susțin faptul că acesta a reușit să creeze cele mai bune mașini construite în mod manual din istorie, mai ales mașini pentru curse.

Modelul Bugatti 13 a avut succes foarte mare, devenind o mașină populară, producția ei realizându-se timp de 16 ani.

Toate mașinile realizate de compania Bugatti au fost considerate de specialiști, pentru acea perioadă, ingenioase din punctul devedere al mecanicii. Istoricii le consideră și adevărate opere de artă din punctul de vedere al design-ului foarte îndrăzneț pentru acele timpuri.

Competitorul său, compania Bentley, avea să fie surprins de mașinile realizate de Ettore Bugatti. Acesta a și afirmat faptul că politica tinerei lui companii viza producerea de mașini durabile, nu numai performante.

Disprețuia clienții nemulțumiți și era foarte concentrat asupra greutății pe care o aveau mașinile.

Particularitățile mașinilor marca Bugatti

Din punctul de vedere al formei motoarelor, cu care erau dotate mașinile sale, avem de a face, după cum spun istoricii, cu un adevărat “cubist ” al vremurilor. Este una dintre cele mai îndrăznețe și mai frumoase caracterizări care au existat până acum, în acest domeniu.

Altfel… de automobile! 13 modele inedite(Deschide intr-un tab nou)

Motoareleaveau dimensiuni foarte reduse și erau extrem de puternice. Multe aveau trei supape pe cilindru, iar unele erau chiar supra-încărcate, pentru a fi forțate la maxim în timpul curselor.

Este de reținut faptul că Ettore a împrumutat și folosit arborele cu came duble superioare de la compania American Miller, pe care le-a montat pe mașinile create de el.

Cele mai renumite mașini realizate de talentatul inginer italian sunt Tip 35 Grand Prix, uriașul Royal, Tip 57 Atlantic și mașinile sport Tip 55.

Cele mai cunoscute modele

Cele mai rapide mașini din lume(Deschide intr-un tab nou)

Din cele 7900 de mașini produse de companie, 2000 de exemplare mai există și în zilele noastre. Fiecare model proiectat are în denumire prefixul T de la Tip. Acesta face trimitere la diferite versiuni de șasiu. Foarte interesant este faptul că micile mașini Bugatti Tip 10 au ocupat primele patru poziții în curse încă de la prima lor participare într-o cursă de mașini.

Modelul Tip 35 este considerat cea mai de succes mașină de curse din toate timpurile. A reușit peste 2000 de victorii! Un record cu care compania se mândrește foarte mult chiar și în prezent.

Rețineți și faptul că Bugatti a reușit să înregistreze și următorul record istoric: timp de cinci ani consecutiv a câștigat cursa de la Targa Florio, mai precis din anul 1925 și până în anul 1929. 

Pilotul Louis Chiron  a obținut nenumărate victorii, de asemenea, motiv pentru care compania a creat un model în secolul XXI în memoria sa.

Pilotul Louis Chiron

Inginerul italian a mai proiectat o frumoasă mașină pe șină pe care a numit-o Autorail. Și aceasta avea să se bucure de un real succes. De asemenea, tot acesta  a proiectat și un model de avion care nu a zburat, însă, niciodată.

Jean Bugatti, fiul lui Ettore, a decedat pe data de 11 august 1939, la doar 30 de ani, în timp ce testa o mașină Bugatti Tip 57. Incidentul nefericit a avut loc în apropierea fabricii Molnsheim. După acest incident dramatic, situația companiei a început să se înrăutățească.

Compania în Al Doilea Război Mondial

Al Doilea Război Mondial reușește să falimenteze complet compania. Acesta a fost momentul în care a fost pierdut dreptul de proprietate asupra companiei. Ettore Bugatti vinde drepturile sale producătorului de automobile Peugeot și se întoarce în Italia.

Istoricii susțin faptul că, în timpul razboiului, Ettore s-a gândit să construiască o nouă uzină de producție, de data aceasta, în localitatea Levallois, chiar lângă Paris. Aici a și proiectat o serie de mașini noi. Ettore a murit la data de 21 august 1947.

Perioada postbelică

Mașina de curse Tip 251 proiectată în anul 1950 a reprezentat o încercare de revenire după perioada dificilă care urma să se încheie. Tip 251 a fost proiectat chiar de către renumitul designer Gioacchino Colombo, care colabora cu producători celebri din acest domeniu, companii precum Alfa Romeo, Ferrari și Maserati.

Din păcate, succesul nu a fost cel așteptat, motiv pentru care producția a fost stopată. Aceeași soartă a avut-o și modelul Bugatti Tip 101, prezentat la Salonul Auto din Turin în anul 1965.

A continuat aici, în schimb, producția pentru componente de avioane. Compania a fost vândută în anul 1963 către compania Hispano-Suiza. Este de vorba despre o altă companie care a produs mașini și care s-a transformat în furnizor de componente pentru industria aviatică.

Snecma a preluat compania Bugatti în anul 1968, iar apoi a reușit să achiziționeze și compania Messier. Cele două mărci au fuzionat și au format producătorul Messier-Bugatti în anul 1977.

În anul 1998 compania Volfswagen AG a cumpărat drepturile de a produce mașini sub marca Bugatti. Aceștia au împuternicit firma ItalDesign să dezvolte Conceptul Bugatti 118.

O poveste de succes și un producător cu un simț estetic aparte. Orice mașină marca Bugatti are un aspect cu totul inedit. Rafinament, performanță, pasiune, inovație! Le dorim mult succes celor care au avut curajul să continue tradiția veche de a construi mașini frumoase și foarte performante!

Sursa foto netcarshow.com